anneliekeyser

2013-03-03
09:57:22

Strålande sol men jäklar vad det blåser !!

Äntligen lite sol och blå himmel :) i fredags så vilade alla hästar och jag fick slita med att hämta hem 2st hösilage. Igår så vart det lite pyssel i stallet och sen tömkörning av Khloe och Burre. Hade även besök av brorsan som hjälpte mig att få upp en av hösilage balarna på skullen. En annan skulle ju lyfta upp den med traktorn och det va lite nervöst då jag först måste byta till gafflar så jag lätt kan lyfta och sen så ska man ju gärna se vad man gör... Men tar man det bara lugnt så går allt galant :)
Sirre och Saphira blev även verkade så det vart en bra dag. På kvällen kom mina föräldrar upp och åt lite middag med mig då jag är gräsänkling den här helgen. Trevligt med lite sällskap :) pratade även om en intressant idé men det är inget som jag berättar om än det tar vi längre fram i sommar ;)

Idag står det dressyr för Inger Gemzell på schemat med Burre och Khloe. Ska bli intressant och se om hon är så duktig som alla säger. Skulle vara skönt om det är så då hon kommer hem till gården en gång i månaden. Blir en uppdatering ikväll med kanske lite bilder :)

Kram på er


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: