anneliekeyser

2013-03-08
23:20:34

Full rulle både igår och idag :)
Oj ibland kan det bli lite stressigt kan man säga... Igår så hämtade jag hem min älskade Desi så hon ska bo hemma på gården fram till sommarbetet sen får vi se vad som händer. Så igår vart det till att iordningställa en box till gammel damen och sen mocka 8 boxar och fixa så att allt är klart tills Patrik tar in och sen kvällsfordrar. Tur man har världens snällaste sambo som ställer upp i vårt som torrt :) Så igår fick alla hästar vila då jag inte hann med mer än stallet innan jobbet.
 
idag så var Linn i stallet på sin praktik och då hinner man ju så mycket mer :) Vi började med att röja iordning hela stallet så att allt så snyggt och fräscht ut när det skulle vara visning och sen avslutade vi med att sladda ridhuset och luncha lite hästar. Sen vart det lunch för våran del och lite taktik snack hur vi ska lägga upp hästarnas jobb och planering under våren fram tills Linns praktik är slut. Det kommer komma en planering för hästarna här på bloggen :)
Sen var det dags för lite arbete med hästarna, Linn fick börja med att tömköra Desi ca 15 min bara för att kolla lite status på henne och hur hon rör sig. Min gamla dam var bara så himla nöjd med att äntligen få jobba och komma in i ett ridhus. Det var nog 8 år sen sist tror jag bestämt.. Skritta varför ska man göra det när man kan trava å snett igenom då blir det skänkelvikning ;)
Efter Desis tur var det Burre som stod på schemat med tömkörning med fokus på formen och att få in dem där långa bakbenen under sig :) Såg riktigt trevligt ut när jag kollade på!! Sen var dert dags för lektion med Elin på Khloé, alltid lika kul att hålla lektion :) Sitsen hade blivit avsevärt mycket bättre än förra gången och så själva ridningen, sitta på rätt sitben var helt klockrent idag. Så himla nöjd :) Dock så såg ju min lilla buse spöken på ena kortsidan så hon brallade till och Elin tappade balansen och trillade av. Allt gick bra men vart nog lite skärrad, så när vi kom upp på hästryggen igen så tog vi ett skritt varv runt och sen gick vi ut och red i skogen istället :) Dels för att bryta mönstret när man blir lite nervös och sen kände jag att Khloé skulle vara fortsatt upprörd i ridhuse och jag ville inte chansa på fler avtrillningar. Men det gick jätte bra i skogen och Elin både travade och skrittade. Dock så höll jag fortfarande i longerlina utifall att i början. På hemvägen så övade vi lite på skänkelvikningar och sen så skrittade hon helt själv på långa tyglar :) i och med detta så fick även jag en motions runda då vi travade på rätt så långt... Så bra att äntligen få springa men fy sjutton vilken pissig kondis jag har :( Måste lägga mig i hårdträning nu om jag ska orka tävla som jag vill i år.
 
 
Nä nu blir det att jobba fram till kl 06 sen hem och ta ut lite hästar och sen får jag äntligen sova innan det blir full rulle med alla hästar som ska ridas och stall som ska fixas. Efter det blir det en lugn em/kväll med den bästa innan sista nattpasset för den här veckan...
 
Kram på er
 
 

Kommentar:
#1: Henrik Eriksson

Bra skrivet. :)

2013-03-12 @ 03:50:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: