anneliekeyser

2013-03-19
23:52:41

Usch jag vill ha vår NU!!!!
Det började snöa under kvällen igår och idag har det stundtals vräkt ner mer snö... Vart tog den där härliga vårkänslan vägen??? Enda fördelen med att snön kom är att det inte vart så himla kallt som det var i helgen. I lördags så vart det härliga uteritter, Burre och jag fick sällskap på en skritt tur med Erica och Julle. Var nog ute ca 1h och vi skrittade förbi Beateberg och tillbaka, en runda på ca 5-6km. Khloe fick gå lite hårdare så vi travade ner på vägen som går bakom stenbrottet och tillbaka, en runda på ca 4km trav väg och sen 2km skritt. Lagom rundor i härliga solen :)
I söndags så vart det kondition med Burre då han fick ta travrundan bakom stenbrottet, med fokus på att jogga i ett bra tempo och i form samtidigt som vi red lösgörande arbete. Khloé fick ett tömkörningspass i ridhuset mest för att checka av hur hon rörde sig. Båda hästarna har jobbat på bra i helgen :) I söndags så var Denise ut med sitt fullblod för att få lite hjälp med att hitta några knappar i markarbetet och även lite i hoppningen. Vi tränade mycket på att få med bogarna för dem yttre hjälperna och sen mycket lösgörande arbete. Vi hoppade en linje på medellinjen, travbommar in sen studs, sen 2 galoppsprång till räcke och sen 3 galaoppsprång till oxer med fokus på att sitta still och komma tillbaka mellan hindrena och sen lite styrketräning för buse hästen. Övade även en hel del på att galoppera över 2 bommar som låg med 21 meter emellan för att känna att man kan reglera olika antal språng.
 
Idag har hästarna fått vila då det väntar en intensiv vecka av träning innan jag åker till fjällen :) Under påsk så kommer Camilla ut och behandlar dem och sen ska underbara Linn bo på gården och ta hand om hästar och Missy & Skidoo. Så om hästarna tror att dem får semester så tror dem fel ;)
 
Imorgon så står det dressyr och hoppning på schemat för Burre och Khloé, tömkörning för Sirre och Desi sen så kommer Denise över så vi ska traggla vidare med markarbetet :) Sen så ska jag fortsätta vara duktig med crosstrainern, gick på den ca 15 min idag så imorgon blir det 20 min... Kommer vara helt död men kondisen och benstyrkan måste bli bättre.
 
Nu ska jag jobba några timmar så hörs senare :)
 
Kram på er!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: