anneliekeyser

2013-03-16
10:19:28

Rörig vecka men nu är man på rätt spår igen!

Den här veckan har det varit lite små rörigt med mycket som ska fixas varvat med köldknäpp och jobb. Hästarna har gått som planerat i veckan. I måndags var det mjukgörande arbete för Burre och Khloe, sirre har tagit det lugnt då jag inväntade hovslagaren på onsdagen för att se vad det va för något som vi såg i hoven. Som tur var det en gammal utläckt hovböld och det var ingen fara med honom :) dock ska ha ta det lite lugnare några dagar så igår tömkörde Linn och kollade honom och han var mer vild än tam ;)
I tisdags så var jag iväg med burre till Rimbo för Linda Heed clinic, han var så duktig men framridningen var riktigt tuff och han vart trött. Övningarna gick ut på att man ska känna om hästen är rak eller inte och att man ska kunna böja igenom och flytta skänkelvikningar för att gå ut på rakt spår till ett hinder och fatta galopp. Svåra övningar men väldigt nyttiga.

I onsdags och torsdags fick burre vila och Khloe fick jobba på bra istället. I onsdags var det dressyr och i torsdags hoppade vi för Bea med inspiration fr clinicen. Hon var riktigt fin trots att hon är så brunstig. Igår vart det en härlig uteritt med burre och khloe där vi travade ca 4km i solen och njöt :)

Avslutade kvällen med att hålla lektion för Cornelia och bandit. Har inte träffat dem sen i somras och jag säger ok vilka framsteg dem båda har gjort!! Är bara så nöjd :) nu ska jag sätta fart med frukost för sen ska alla hästar jobbas igenom.

Kram på er!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: