anneliekeyser

2013-03-04
23:38:02

Sol och blå himmel och vår i luften =)
Imorse när jag kom hem från jobbet och skulle ta ut hästarna så insåg jag att det var nästan helt ljust ute och det är bara så skönt. Man känner att våren är på ingång och man blir piggare av ljuset. Kan bara jämföra för några veckor sen när man kom hem från ett nattpass och man fick nästan ha någon som släppade ut en i stallet för att släppa ut hästarna men idag gick det som en dans även fast man är lite små seg. Det enda jobbiga är när man ska gå och sova på morgonen är att det är så ljust även fast man drar för gardinerna.. Att man aldrig är nöjd ;) är det inte det ena så är det det andra..
 
Idag vart det en ganska så lugn dag för hästarna då dem gick så hårt igår och kände att dem kunde få njuta av solen i hagen. Men imorgon så sätter allvaret igång igen. Inspirationen är på topp och planer ska smidas. Jag hoppas att det blir ett bra år men med dem tränare som jag har börjat rida för så kan det inte bli annat än bra :) Idag fick även Damazine tillbrina några timmar i solen och njuta av lunch höet ute, det blir en invänings ( eller hur man nu stavar) period då damen ifråga kommer från Italien och där finns det inte så mycket hagar tyvärr så vi vill inte chocka henne så det blir några timmar varje dag tills hon till slut kan vara ute normala timmar.
 
Imorgon blir det Dressyr för Burres del och hoppträning för Khloé, men med framridning som grundar sig på Ingers tränings tips :) Sen så ska jag hinna med att börja tömma en box till Desi som kommer på onsdag och ska bo nägra månader hemma hos mig innan hon och Saphira åker på härligt sommarbete. Sirre ska även han ridas och stallet ska fixas och vara klart innan träningen drar igång så imorgon blir det ut med hästarna fort sen bums i säng och sova fram till ca 12,30..
 
Nu ska jag slå ihjäl några timmar på jobbet.
 
Kram på er!!
Bjuder på en bild på Saphira som nyfödd med mamma Desi i bakgrunden.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: