anneliekeyser

2013-03-06
02:54:11

Hoppträning för Bea!
ikväll så var det hoppträning för Bea på min lilla galna dam ;) Hon är så himla taggad att hon har svårt att stå stilla utan studsar fram.. Idag så provade jag att rida utan nosrem då vi på dressyr träningen tog bort den för att hon verkade besvärad av den men fy sjutton så jobbig hon vart :( När jag ridit mer än halva lektionen så gav jag upp och hämtade den då hon bara sprungit och gapat hela tiden och det gick bara inte att rida... Tänk vad en nosrem kan göra!! Dem 2 sista vändorna på banan som vi hoppade så gick hon som en klocka och valde att vänta på mig och faktiskt hoppade på riktigt fint. Hindrena låg på ca 1m till 1,10m, känns skönt att vi kan börja hoppa den höjden utan några större problem nu när vi ska tas upp i lätt klass :)
Så om man ska betygsätta lektionen så började hon på -10 och slutade på en solklar 8 :)
 
Burre bus blev tömkörd idag istället för dressyr då jag kände av att nattpassen började ta ut sin rätt och jag var rätt mör i kroppen och ville inte hamna i det läget där det blir en diskution. Sirre får ta en skritt och trav runda i ridhuset imorgon med lite social träning av alla hinder ;)
 
Nu ska jag jobba vidare bara 2,5h kvar innan jag får åka hem och ta ut hästarna och sova några timmar innan dags arbetet sätter fart igen. Men imorgon onsdag så är jag ledig och kvällen ska spenderas med min underbara sambo och lite god mat och kanske nått glas vin då jag jobbar natt i helgen som kommer...
 
Kram på er!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: