anneliekeyser

2013-02-28
18:37:47

Mysig dag i stallet och en härlig ridtur :)
Idag jobbar jag em så det vart till att göra klart stallet på fm så man skulle hinna med allt som ska göras så Patrik bara kan ta in hästarna och sen fodra dem ikväll.
Idag vart det bara 5 hästar att mocka till då Erica skulle komma ut på morgonen. Så skönt att ha hela stallet klart innan lunch då man inte behöver stressa ihjäl sig efter ridningen. Burre vart tömkörd ca 20 min och han kändes fin, tanke var att jag skulle rida dressyr på honom men kände att han kommer gå så hårt i helgen att han kan få gå lite lättare idag då den grabben har lite humör och jag vill inte att han tröttnar. Hade tänkt att försöka hinna rida Sirre med men tiden bara sprang iväg med mig.
Khloé och jag tog oss en härlig skrittrunda på ca 1h med Erica och Julle bus som sällskap, det var så skönt att komma ut i friska luften synd bara att solen inte ville titta fram då det vart lite kallt på slutet :(
 
Men nu tycker jag den här snön kan ta och försvinna så man slipper all is och styltor... Då mina hästar är fenor på att plocka av sig skorna när dem har snösulor har jag valt att låta dem gå utan men det är ju mindre kul då det blir mycket styltor. Är det någon som har tips på nått som är bra mot just styltor??!
 
Ikväll blir det lite mål planering och tävlingsplanering, så förhoppningsvis kommer dem upp här på bloggen ikväll :)
Nu ska jag jobba vidare några timmar till.
 
Kram på er!!!
 
 

Kommentarer:
#1: Pucko

Har inte testat själv, men att spraya silikonspray i hovarna ska tydligen funka har jag läst någon som gav tips om :) Kram

Svar: Har provat men tycker inte det hjälper direkt :( SKa prova en gång till och se ! Men tack för tipset vännen :) Kram
Annelie Keyser

2013-02-28 @ 18:40:08
#2: Pucko

Okej, läste det någonstans och det lät som en bra idé. Men det kanske inte är lika bra som det låter. Hoppas det funkar bättre nästa gång :) Kram

Svar: Ska prova på lördag igen då lill busan ska få vila imorgon :) Så håll tummarna!!! kram
Annelie Keyser

2013-02-28 @ 21:58:09
#3: Pucko

Gick det bättre eller funkade det inte alls? Kram

2013-03-07 @ 17:23:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: