anneliekeyser

2013-02-23
22:02:04

Jäklarns så kul det är att träna och lägga upp mål :)
Har varit lite mycket sista dagarna så har inte hunnit skriva på några dagar. Hästarna jobbar på fint och går från klarhet till klarhet :) I onsdags natt kom Damazine hem fr Italien och Helena ska ta hand om henne så nu har vi 9 hästar i stallet. I torsdags så vart det lite mer jobb nere på ridskolan den här gången vart det stalltjänst :) Sån skillnad att jobba där och på mitt jobb.. Där nere är det bara glada minner på hästarna ;) I fredags så var Linn och gjorde praktik hos mig så vi tömkörde både sirre och Saffi och sen red hon lektion på Burre. Idag så red jag igenom Burre med fokus på att galoppera igenom honom dels för konditionen och för att lossa på lite stelheter. Å jäklarns så fin han vart, fick in klockrena byten i båda varven och det är inte ens något som vi tränat på... Sen va han bara så fin att rida ihop :)
Sen var det även Sirre´s tur att ridas lite, då han gjorde illa sig i början på december har han tagit det lite piano men varit igång med tömkörning några veckor nu så tyckte det va dags att komma igång igen med ridningen. Började med att longera lite så värsta energin skulle vara borta, sen var det bara att hoppa upp. Idag var första gången jag klev upp utan hjälp från patrik utan använde pallen och Sirre brydde sig inte. Skrittade runt lite i
 ridhuset och över cavalletti bommar i båda varven. Sen vart det trav på stora mittvolten i longerlina och buse försökte bocka lite men kom på bättre tankar snabbt... Khloé fick komma ut i skogen med snälla Malin som red henne idag och ska även ta en vända imorgon med henne. Grabbarna får lite samma arbete som idag.
 
Ska försöka göra klar mina mål och tävlingsplaneringar så kommer dem snart här på bloggen :) Nu ska jag jobba vidare lite, bara 4 timmar kvar!!!!
 
Kram på er!

Kommentarer:
#1: Pucko

Härligt att läsa när det går så bra och framåt med dina hästar, man blir så taggad själv! Nu vill jag också komma igång, men vi är påväg :)
Kram

Svar: Ja det är härligt när man börjar känna att det är på väg åt rätt håll och man känner det där suget efter ridningen :) Klart ni är på väg åt rätt håll å snart så är du där !!!! Kram
Annelie Keyser

2013-02-26 @ 17:18:43
#2: Pucko

Vi tar oss sakta men säkert framåt! :) Kram

Svar: Det är huvudsaken :) ingen ide att stressa på något när hon stått så länge då brukar det bara bli fel!!! Kram
Annelie Keyser

2013-02-28 @ 18:36:45
#3: Pucko

Ja precis, skrittat henne för hand + tömkörning i skritt + longering i skritt i ca 2 månader nu och tänkte nu börja med lite travarbeten när jag arbetar henne för hand och sedan skritta ut henne i skogen någon dag i veckan / månaden. Bättre att ta det lugnt och sakta än att stressa fram. Kram

Svar: låter som en bra plan det där :) Kommer gå galant!!! kram
Annelie Keyser

2013-02-28 @ 22:00:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: