anneliekeyser

2013-02-26
23:07:54

Hoppträning :)

Idag var vi iväg till Tullnäs och tränade hoppning för Agneta med burre och khloe :) är så himla nöjd med båda hästarna som var duktiga! Idag var det fokus på ordentliga vägar och få tag på utsidan på hästarna. Burre va lite på sitt jobbiga humör idag men samtidigt så känner man hur han blir bättre och bättre för varje gång :)
Khloe var oxå riktigt duktig dock så känner man att hon är svagare i höger bak men som Agneta säger det är bara att träna på. Vi ska lägga lite extra fokus på förvänd galopp och tagen bakdel och även klättra, så får vi se om det blir någon skillnad till nästa träning. Ska försöka lägga ut en bild på övningarna vi gjorde idag.
I söndags så var det sirres tur att ridas igen, longerade några minuter först och sen red jag på lina till och börja med men sen släppte vi longerlinan och provade både skritt och trav själv. Det saknas jätte mycket framåt bjudning men det kommer med tiden :) iaf var han otroligt duktig men gick och kollade efter Patrik hela tiden!! Khloe var ut på en mysig uteritt med snälla Malin :) både lördag och söndag var dem ute ca 1h och 15 min. Burre fick ta det lite lugnt då han gick hårt på lördagen och jag vill inte att han tröttnar på ridningen nu när vi bara kan rida inne. Förhoppningsvis blir han skodd imorgon :) i måndags så vilade sirre, burre skrittades ca 20 min med lösgörande arbete. Khloe gick lektion med Nova ca 45 min, snacka om snäll häst och duktig elev :)

Imorgon blir det förhoppningsvis ridning med sirre och då lite draghjälp av Erica och julle. Burre ska gå dressyr och khloe ska gå en lättare barn lektion med Elin sen ska vi trimma lite för Bea :)

Nu blir det sängen och sova söt!!!

Kram på er :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: