anneliekeyser

2013-02-15
23:15:11

Äntligen helg :)
Och imorgon blir det terräng träning inomhus nere på fina anläggningen Runsten! 
Idag har jag hunnit med mycket, hade 7 hästar att ta hand om så bara upp med tuppen och börja. Tur att jag hade Linn här idag, hon gör din praktik genom skolan hos mig på fredagar. Alltid lika trevligt :) idag vart Khloe skodd och Burre verkad och som jag hade gissat på så var Khloes markering på vänster fram borta med vinden, så glad !! Medans hästarna fick fina fötter så gjorde vi iordning stallet sen fick Linn klippa Burre och jag städade i sadelkammaren. Fick bli filt klippning då jag vill ha kvar pälsen vid skänklarna då han är känslig och kan få skav. Så Burre och Khloe fick komma ut en en vända i skogen men gav upp ganska så snart då det är så mycket snö som har töat och sen fryst på så vågade inte rida där med tanke på senor och skador :( så det vart joggning i ridhuset istället. 
Sirre tömkördes och kollades hur han rörde sig, har varit lite knakig sen i december när han halkade men nu var han fräsch och fin så nu ska han igång igen :) sen var det bara att åka till bonden och hämta hösilage då klockan bara sprungit iväg.. 
 
 Imorgon blir det en tidig morgon då stallet ska fixas klart och 3 hästar ska jobbas innan Burre, pappa och jag åker till Runsten för träning. Min grupp börjar kl 16 men ska vara framskrittad och klar till dess så vi räknar med att åka runt kl 14. 
 
 
Så nu blir det en bra film med morötter och dipp och sen sängen om jag ska orka upp med tuppen! 
 
Kram på er
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: