anneliekeyser

2012-05-30
21:26:52

Dressyr på schemat :)

Idag har det varit en lugn dag. Så skönt att få vara ledig och inte behöva stressa med allt. Idag vart det dressyr för både Khloe och Burre. Khloe kändes väldigt stel till en början men efter mycket mjukgörande arbete i alla gångarter så släppte hon otroligt fint. Fick till en riktigt bra travlängning på diagonalen :) Burre fick dock ta det väldigt mycket lugnare då han varit lite knackig. Men han känns helt fräsch men fy f*n va jobbig han va idag :( Så surt när man har haft mycket att göra och andra rider då han är så speciell. Har sett jätte bra ut så har inte varit orolig men fick bita i det sura äpplet idag :( då man inte ställer några direkta krav så blir han slö och sen när jag hoppar upp så blir han så lack och man får ta det där bråket som man inte vill göra. Så jävla arg på mig själv då han va så fin för 2 veckor sen och nu va man nästan tillbaka på ruta 1 igen :( Hoppas att det är bättre imorgon, håller iaf tummarna för det!!
Sirre har blivit longerad så tänkte göra samma jobb imorgon sen är det dags att sitta upp igen och be en stilla bön att buse är snäll :)

Nu ska jag gå ut och kvällsfodra sen blir set snart sängen för min del.

Kram på er!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: