anneliekeyser

2012-06-15
08:12:12

Snart bär det av mot Leksand :)

Igår jobbade jag igenom hästarna ordentligt i mjukgörande arbete. Burre tömkörde jag för att kolla hur han jobbade med tanke på att han varit så stressad och nervig på sista tiden. Han jobbade hur fint som helst i alls gångarter och var mjuk och fin. Vart mycket övergångar och sidvärtes arbete och det gav bra resultat :) idag blir det lite dressyr för att se om han är lika fin. Blir han stressad så funderar jag på om han sitter fast någonstans så då blir det till att ta ut Kajsa och kolla upp honom ordentligt.
Khloe red jag igenom och kollade så att lydnaden funkade och om det fanns någon stelhet. Hon var riktigt fin och mjuk så red igenom programmet en gång och det kändes bra så idag får hon vila och på lördag rider Linn ut henne i skogen. Sirre longerades med lite inspänning så han börjar jobba på med bakbenen och inte släpar dem efter sig.

Nu är det dags att jobba :) ha en bra dag!!

Kram på er!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: