anneliekeyser

2012-06-18
07:47:35

Mer än nöjd med tävlingen i Leksand :)

Igår bar det av till leksand och debutant Fälttävlan med khloe :) vi lastade redan 4.30 så man va lite små seg kan man säga... Det regnade mer eller mindre hela vägen upp så det kändes inte så lovande direkt :( väl på plats så duggade det bara. Dock hade det nog regnat ett par dagar, dressyrbanan var tung och slabbig och jag hittade ingen bjudning alls. Hon gjorde det hon skulle men inte mycket mer. Samma inne på hoppbanan och framridningen var hemsk. Vi hade ett ner i hoppningen plus 10 tidsfel men då hon höll på att skifta i korsgalopp hela tiden och inte ville lyssna så red jag en säker runda för att få ut henne i terrängen.

Terrängen va helt underbart kul utan hinder nr 6 som var en sky jump som var stor med djup landning och där slog mina hjärnspöken till då hon vart på tok för lydig för handen och tappade all bjudning. Men på andra försöket hoppade hon :) resten av banan gick bra vet dock inte vilken tid vi fick så vet inte slut straffen än, resultaten har inte kommit än :(

Men summan utav det hela är att jag är riktigt nöjd och vi börjar bli ett samman svetsat par nu !!

Nu måste jag och min träningsvärk ut och jobba lite.
Kram på er!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: