anneliekeyser

2011-09-03
22:29:25

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera :(
Kan inte riktigt skylla på nått annat än latmasken antar jag... Det har hänt mycket på sista tiden kan man säga! Trippe har varit upp å ner men nu tror jag och hoppas att problemet är löst. Vi tog ut veterinären som fick kolla tänderna på honom och det visade sig att han är trång i underkäken och hade hakar så stackarn har bitit sig själv i kinderna. tacka sjutton för att han har gått emot bettet och min ridning!
Vi var iaf iväg på en startfälttävlan för några veckor sen, är mer än nöjd med dressyren som fick fina 57 %.Så om allt funkar nu så blir det en ny startfälttvlan nere i Nynäshamn den 25:e september med Trippe bus. Håll alla tummar å tår ni bara kan för att det var tänderna som var problemet. Han ska få ta det lite lugnt en vecka nu från bett så vi roar oss med konsten att rida på hackamore ;) I slutet av nästa vecka hade jag tänkt prova bett igen.

Med Khloé så har det hänt en hel del hon går från klarhet till klarhet den lilla busan :) Hittills så har vi ridit en dressyrtävling och 2 startfälttävlan och jag är mer än nöjd. Tror hon kan bli riktigt fin med tiden :) Som det ser ut just nu så är det hopptävling den 17:e september på Lovisedal och sen den 2 Oktober bär det av mot Ekenäs som ligger mellan Norrköping och Linköping för våra första debutant i fälttävlan.

Desi och sötnosen Saphira är äntligen tillbaka i finnby känns skönt att ha dem på hemmaplan så man har lite mera koll och även kan jobba med dem! Trippe och Khloé har flyttat till Libby gård och dem bara stormtrivs där. I fredags när jag släppte ut dem i nya hagen så var det full fart medvetslös mer eller mindre och idag har dem stått i solen och bara njutit av livet :) Dem har fått ett par dagar att landa och bo in sig men imorgon blir det ett lättare pass på banan. Har längtat så efter att få komma igång på allvar med båda busarna.

Nu ska jag göra lite nytta på jobbet :)

Kram på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: