anneliekeyser

2011-10-31
18:37:09

Dåligt med uppdatering just nu...

Här har det varit dåligt med uppdatering, har inte haft någon inspiration då det går bakåt med hästarna just nu. Trippe har ju som bekant gått väldigt upp och ner så för en vecka sen beslutade jag mig för att åka in till Täby på en tränares inrådan då han sa att hans beteende inte var sunt. Sagt och gjort var där förra onsdagen och besöket resluterad i nästan 3 graders hälta höger fram och lite mindre i vänster fram plus att han har kissing spines. Kan ju säga att min motivation inte är på topp längre, det här är min 3:e häst med KS. Dock så säger veterinärerna att han har en god prognos då KS sitter i sadelläget och att det inte är så mycket. Så nu har buse sjukhage/boxvila med 2 st promenader om dagen och sen blir det återbesök om 2 veckor. Är hältan borta så får jag börja sätta igång honom men det kommer inte bli någon ridning på ca 2 månader framåt. Vill att han ska muskla sig bättre innan jag hoppar upp igen så Trippe och jag ska träna tillsammans. Jag kommer att få en grym kondis då jag ska tömköra alt longera ca 5-6 dagar i veckan.
Funderar även på att skicka honom till ett rehab ställe i västerås som heter http://www.equirehab.se/ En klubbkompis till mig har varit där med sin tävlingshäst och hon rekommenderade det varmt, ett plus i kanten är att det inte va så tok dyrt som jag trodde att det skulle vara.
Ev ska jag ta hand om brorsans unghäst Burre och rida igång honom så vi får se om han flyttar till stallet där jag står nu till helgen eller hur det blir.
Khloé är på G igen och jobbar på fint, kommer att koncentrera mig mycket på att bygga muskler på mina hästar i höst/ vinter. Så det kommer bli mycket tömkörning, klättring, dressyr och hoppa låga hinder så att vi alla är fit for fight till våren och alla tävlingar :)

NU ska jag göra lite nytta på jobbet och sen blir det att planera ett träningsschema för alla hästar :)

Kram på er!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: