anneliekeyser

2011-05-13
06:34:43

Vilken dag det var igår säger jag bara!
Efter att ha jobbat hela dagen så var man lite små seg i skallen men förstod lite senare varför då det kom ett fint åskväder :( Kände inte så där jätte stor lust att sätta mig och rida dressyr då jag är lite smått livrädd för åska... Men det är bara att bita ihop så jag red lite lösgörande arbete och så fick Trippe ta ett par språng över hindrena som stod uppe. Ska ju rida terräng idag på Näs för Anna Fagrell så det kan ju vara bra att få lite självförtroende kick. Han tvekade inte en enda gång och vi fick till och med in några galoppombyten :) Så nu håller jag tummarna att det går kanon för jag saknar terräng så himla mycket och vi börjar verkligen hitta varandra så det kan nog bli bra. Snälla Catta kommer ner med Diva och är lite förhäst åt mig så jag får lite draghjälp.

En annan rolig överaskning var att jag fick ett brev från utbildningen jag sökte och har blivit kallad till ett ridprov den 30:e maj. Jag håller tummarna på att jag kommer iväg på det men det beror på om jag kan få låna häst där nere då min kuse inte är riktigt fit for fight för just LB hoppning i dagsläget. Ska maila idag och kolla om det finns någon möjlighet för det. Funkar det inte så får jag bara söka igen nästa år :)

Nu ska jag göra lite nytta! Förhoppingsvis blir det kanske lite bilder ikväll från träningen :)

kram!

Kommentar:
#1: Pucko

Så härligt att läsa och höra att det går så bra fram med Trippe och dig, glad för din skull :)

Och grattis till ridprovet, hoppas det löser sig så du får låna häst och att du kommer in efter det.

Jag hoppas jag kan få några bra bilder från träningen idag, ska göra mitt bästa!

Kram!

2011-05-13 @ 14:10:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: