anneliekeyser

2011-05-18
13:41:08

Ops dålig uppdatering!
Har varit lite mycket senaste dagarna så nu blir det lite uppdatering :)

Söndag: Vart det dressyr hemma på banan, jobbade på med lösgörande och galoppfattningarna. Blir bättre och bättre för varje dag som går så vi kämpar vidare.

Måndag: Dressyr lektion för Maria Holmqvist i rånäs, äntligen börjar jag förstå hur jag ska rida Trippe. Maria ville att jag skulle rida honom så att han slutar "springa uppåt" utan att han hittar sin egna balans och kan sänka sig. Övade mycket på att han skulle vara svagt inåtställd och öka på och trava sakta men med egen balans och bibehållen ställning. Är riktigt nöjd med dagens lektion och hittade några nyttiga knappar så nu tragglar vi på och tränar tills nästa lektion.

Tisdag: Hopplektion för Ragna Erlandsson på johannesberg. Ja vad ska man säga är helt enkelt bara så jävla nöjd om man nu får skriva så :) Han kändes helt annorlunda på framridningen och lyssnade på alla mina hjälper till 100%. Gjorde en massa bra och nyttiga övningar och han hoppade allt. Fick 2 stopp på ett hinder med sockerbitar under men har ju aldrig hoppat sådana så det var helt ok han hoppad över dem efter en stund. Trots att vi fick det stoppet och lite tjafs så köpte han ändå mina tillsägningar och fortsatte hoppa glatt :) Hoppade en liten bana på 4 st hinder i galopp och med helt godkännt resultat. Är bara så himla glad att det går framåt och att vi lär känna varandra mer för varje dag. Kan säga så här det var tur att jag inte bara gav upp allt som jag var så nära på att göra och bara sluta med hästar för jag har en liten guld klimp :)

Onsdag: Idag är det bara vila som gäller och gå i hagen och ha det skönt. Dock ska veterinären komma och vaccinera så vi kan komma ut på tävlingsbanorna i augusti.

Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: