anneliekeyser

2011-05-04
20:37:41

Livliga diskutioner...

Hej!

Gissa vem som har träningsvärk idag ;) Man är duktig och tar hand om hästen ordentligt efter träningspassen men inte sjutton kommer jag ihåg att stretcha. Var på hoppträning igår på Johannesberg för Ragna, riktigt nöjd då jag kände mig helt avslappnad och inte rädd utan kunde njuta av ridningen. Trippe var pigg som attan och tyckte att alla andra galopperade för sakta under framridningen men han var duktig och lyssnade och till slut började jobba på helt ok. Vi har ju inte hittat alla knappar än så vi kämpar på och snart tror jag att vi är där.
Började träningen med att trava lite bommar och sen hoppade små räcken på diagonalen. Dock var det någon herre som tyckte att nu var det dags att prova om piloten var med på noterna och började testa. Han försökte intala mig att bommar är något konstigt och äter upp hästar som trippe. Efter mcyket om och men så löste det sig och vi tog oss över alla små hinder i följd :) kombinationen funkade kanon, nästan lite för bra för att vara sant och mycket riktigt när vi vände på steken och skulle hoppa från andra hållet så sa han upp sig och tvär vägrade. Vi la ner efter en del diskutioner, han hoppade dock åt andra hållet men mindre bra. Vi valde istället att hoppa sista linjen två vanliga räcken på långsidan med 5 galoppsprång mellan. Han tyckte inte alls om första hindret så jag valde att bara ta det andra, dock var det tjafs första vändan men det sluta med att han hoppade det 4 ggr helt ok och att han tog min tillsägning med rösten... Så summan av hela träningen så är jag riktigt nöjd och jag hade kul :)

Dagens träning var tänkt att det skulle bli lite enklare hemma på banan och trava lite bommar och bara böja igenom honom men herrn hade en annan ide och det var att testa mig en anning.. Kan säga att vi hade livliga diskutioner om men som skulle lyda vem och jag vann :) Kändes skönt att jag lyckades hålla huvudet kallt och bara rida som förr i tiden. Hoppade lite bara för att få den dagliga dosen av hinder för att komma över istadigheten för han tycker ju faktiskt att det är kul att hoppa men man kan ju testa läget innan man hoppar!
Imorgon blir det vila för min buse då jag ska jobba dubbelpass och min snälla bror och Jannika hjälper mig med hästarna imorgon så jag hinner sova några timmar!

Pratade även med Anna ( trippes g:a ägare) och vi ska träna fälttävlan nästa vecka så håll tummarna att det går bra för mig och Trippe. Saknar terrängen så himla mycket och skulle vara så kul att komma tillbaka igen. Har även kollat om det finns plats på en kurs för Mathias Gustafsson som Anna rekommenderad mig att åka på. Har ridit för honom tidgare med både Brave och Mercy så jag hoppas att det finns plats kvar.

Här kommer en gammal bild från en terräng träning med min älskade Brave. Hoppas jag snart har några med Trippe :)




Nä nu ska jag göra lite nytta!

Kram!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: