anneliekeyser

2011-05-14
00:19:15

Kan bara säga världens bästa häst och jag är barn på nytt :)
Som ni kanske förstår så gick terräng träning bara SÅ HIMLA BRA!!!! Va tok nervös när vi kom fram till Näs men efter att ha skrittat runt med Catta å Diva å kollat lite hinder började jag andas. Sen började vi rida fram för Anna med att hoppa ett litet kryss i båda riktningarna först i trav sen i galopp när det vart ett räcke. Efter några skutt och att det kändes bra så gick vi vidare till stenmuren, gissa om det var någon som var tok taggad :) Trodde jag skulle behöva draghjälp av Catta men tji fick jag han tog det på första försöket och i båda varven. När det var avslappnat och bra så gick vi till det lilla "nerhoppet" med stockarna men jag skulle bara gå upp och ner utan stockarna och sen trava ner och hoppa ett hinder efter. Gick bara hur bra som helst och han tyckte det var så himla kul. När vi tyckte att det gick bra så skulle vi hoppa pallisaden. Nu började Diva trava typ några steg och Trippe vart skitsur för han trodde ju att hon skulle få hoppa hindret före honom och det kunde han ju inte acceptera ;)
Samma på det här hindret så behövde jag inte draghjälp utan han bara bjuder så himla fint och flyger över. Sen skulle vi till dagens sista hinder och det var vattnet, har ju provat att gå ut i sjön med honom när jag köpte honom men mycket har ju hänt sen dess. Han gick med sällskap  av Diva och gjorde lite roliga språng så stackars Diva fick hoppa undan :) Vi red fram och tillbaka flera gånger i både skritt och trav och han var helt avslappnad. Travde även igenom vattnet och hoppade ett räcke upp och det gick hur fint som helst. Provade även på att göra uthopp ner i vattnet först ett pytte litet sen lite större direkt ner i vattnet.
Han var så himla duktig så nu bestämde vi oss för att avsluta för dagen och bara skritta ner till transporten. Gissa om det var skönt att skritta på helt lång tygel på en totalt avslappnad häst och utan sällskap :)

Efter lektionen fick han stå kvar i transporten medans jag hjälpte till att renovera och fixa hinder. Han stod som ett ljus hela tiden och tuggade lite hö.

Är så himla nöjd och glad att jag är ett steg närmare mitt mål och att jag inte är rädd längre utan verkligen längtar tills nästa gång jag får hoppa upp på hästryggen igen :)

Kommer lite bilder strax ska bara vänta på att underbara Nattis som var med idag och hjälpte mig med lastning och allt plus tog en massa bra bilder bara ska ladda upp och redigera så jag kan få några :)

Nu ska jag jobba vidare har ju några timmar att slå ihjäl kan man säga. Imorgon blir det en härlig uteritt och förhoppningsvis med sällskap!

Kram

Kommentarer:
#1: Pucko

Härligt att läsa!! :)

Det gick kanon idag och ni var riktigt duktiga båda två, såg väldigt fint ut.

Det är en sådan känsla man ska ha, så du är på banan igen :)

Kram!

2011-05-14 @ 02:01:50
#2: Charlotte

Tack så mycket, nu har hovis tittat på och korrigerat ena baktån så förhoppningsvis är han okej igen nu!



Åh vad roligt att det går så bra för dig och Trippe nu! Terräng är ju såå roligt också :) Superkul!

2011-05-16 @ 10:18:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: