anneliekeyser

2011-05-09
00:57:51

Härlig dag med skön uteritt..
Idag har det var slappt har verkligen inte haft någon inspiration till att tragla på banan, dels är jag trött efter alla nattpass på jobbet plus att jag kom till stallet sent. Så det var att fixa stallet lite fort och hämta in Trippe mannen från hagen. Funderade länge på vad jag skulle göra med honom ville inte att han skulle vila då han ska vaccineras på onsdag och får det lugnt på torsdag så då kom jag på den smarta idén att prova på barbacka ridning. Har ju ingen anning om det är någon som har ridit barbacka på honom förrut men va sjutton vad är det värsta som kan hända ju jag ramlar å får hoppa upp igen :) Hade egentligen bara tänkt skritta lite på banan men efter 10 minuter däruppe så kände jag äsch va sjutton vi rider ut istället. Var så otroligt mysigt väder så sagt och gjort vi tog samma runda som igår. Är riktigt nöjd med hur det gick även fast han var lite "små kinkig" och ville inte gå ifrån grannes hästar och tyckte att alla stora stenbumlingar åt upp honom så gjorde han absolut inget dumt. Han frös fast och var ner i diket en gång men det var oxå allt. Är faktiskt stolt över mig själv att jag bara red på och "vågade" använda skänklarna ordentligt utan att flippa ur. Det är ju faktiskt inte så himla längesen som jag var rädd för att ramla av och tyckte Trippe var en jobbig häst att rida.
Men nu är det så himla kul och känner att jag får tillbaka ridlusten mer och mer för varje dag som går :) Är så glad att jag inte gav upp och att jag har fått en fantastisk hjälp från Brenton med den mentala träningen. Hade det inte varit för den hjälpen så had ejag inte kommit så långt som jag redan gjort och för det är jag evigt tacksam!!!!!

Imorgon får det nog bli lite trimmning av dressyr och en skritt runda i skogen men först ska jag jobba klart och sova några timmar innnan :)



Kram

Kommentar:
#1: Pucko

Riktigt härligt att läsa detta inlägg, är så glad att det går så bra och att det går framåt =)

Från att vara rädd till att rida ut barbacka, det är riktigt bra gjort =)

Du är bäst vännen!!! <3

Puss & kram

2011-05-09 @ 23:34:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: