anneliekeyser

2011-05-20
15:50:10

Äntligen börjar solen titta fram :)
Och vem vet det kanske kommer ett litet föl med solen och värmen i helgen. Man kan iaf hoppas :)
Som ni vet så skulle Trippe vaccineras i onsdags men så vart ju inte fallet så buse fick lite skön vila i hagen hela dagen. I torsdags så vart det dressyr på hemmaplan och vi övade på det som Maria sa till oss. Det är så kul att man redan nu märker en så stor skillnad efter en så kort tid. Han var spänd i början, kan ju bero på att banan är lite hård, men släppte väldigt fort. Jobbade på riktigt fint sista stunden i rätt form och bra balans. Nästa lektion för Maria hoppas jag blir den 23 maj så jag får traggla lite mera.
För den 30:e maj åker Trippe och jag ner till Skara och gör vårat ridprov. Berättar mer om det senare vad det är för typ av ridprov när det är klart vill inte säga för mycket innan jag vet hur det blir men håll tummarna ni som läser detta :)

Idag fick buse en lat dag i hagen vilket egentligen inte ingick i mina planer då jag hade tänkt rida till grustaget och träna dressyr men han vart så upprörd när dem andra grabbarna gick ut till hagen och insåg att damerna stod i hagen mittemot. Så när alla började springa höll han på att få fnatt inne i stallet så det var lika bra att släppa ut honom. Gör inget att han fick lite extra vila då vi kommer att köra lite hård träning fram till den 30:e maj.

Nu ska jag göra lite nytta!



Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: