anneliekeyser

2011-06-02
13:30:54

Vilken känsla säger jag bara =)
Igår var det dags för andra terräng träning för Anna Fagrell med Trippe!! WOW säger jag bara, kan inte beskriva känslan jag fick igår utan den var så grym helt enkelt! Dagen började ju bra med att jag kom på att vi skulle ju rida på gräs och då behövs det broddar.. Sagt och gjort stressade som en tok ner till granngården för att inhandla sådana. Sen var det full fart till stallet och gänga upp broddhåll och självklart så ska det ju strula till max. Det vart 7 broddar av 8 möjliga som kom i men det är bättre än inga! Så nu när allt var packat och trippe var i transporten bar det av mot Johannesbergs terräng bana :) Som om det inte hade strulat nog med broddarna så kan man ju bli glad när man kommer fram och ens stigläder pajar när man ska hoppa upp *suck* Då det var spännet som gick av så hjälpte Anna mig att knyta stiglädret och så bad jag en stilla bön att det skulle funka! Gissa om jag är öm och blå på insidan av benet idag ;) Men det av det värt hundra gånger om!

Började med att rida fram i trav och galopp på fältet, hade en glad häst som skötte sig exemplariskt. Började sen att hoppa fram på en mindre stock. Fick ett stopp först men sen gick det bra. Det var samma när vi skulle hoppa fram på en häck med stock efteråt. Anna skrek att jag skulle ha mera skänkel å sluta mesrida. Så sagt och gjort jag sparkade lite på mig själv och började att rida. Efter det gick det som en dans, hoppade över däcken med röret över, graven som han inte ens tittade på :)

Sen var det dags för en bana. Började på stocken sen vidare till vagnen och det var ett hinder som trippe aldrig sett. Han var lite vellig och det såg nog ut som han dansade så mycket som han svängde på bakdelen :) Men jag bestämde mig för att rida fullt ut och bara gav ett ordentligt stöd och sen hoppade vi. Efter vagnen bar det av mot lilla lådan sen vidare till "macken" sen vart det en liten transport sträcka ner till graven. Efter graven vart det upp på kullen och hoppa vedhindret och nerhoppet, även det här var ett hinder som vi inte hade hoppat innan utan bara kollat på men har var så sjukt taggad att det gick av bara farten. Efter nerhoppet var det bara 2 hinder kvar och det var vattnet och pallisaden. Fick en vägran på pallisaden då han bröt ut till vänster, samma probelm som vi hade på Ragnas lektion så jag tänkte efter vad hon sagt och kom på i trav och så gick det mycket bättre :)

Är så sjukt nöjd med dagens träning och jag är så sjukt taggad på att komma igång nu. Pratade lite med Anna efter träningen och hon trodde jag skulle vara startklar till enköping så va sjutton nu är vi anmälda till debutant enköping den 9/7 och även till bollnäs den 23-24/7. Så nu jäklar ska det trimmas dressyr för fulla muggar :)

Kram!


Kommentar:
#1: Pucko

Kan kommentera och tala om för läsarna att det sken om hela ekipaget, vilken glädje!!! =)

Grattis till er, och kämpa vidare!

2011-06-02 @ 23:13:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: