anneliekeyser

2011-07-31
22:08:11

Varit lite sommaruppehåll på bloggen :)
Även fast det varit dåligt med bloggande så har jag inte legat på latsidan med hästarna :) Trippe och jag har varit ute på en kombinerad dressyr och hopptävling i Edsbro. Dressyren är jag helnöjd med trots att det bara var hans andra start så lyckades jag rida ihop 53.6 % iofs var det bara en klubbtävling men iaf :) Hoppningen är inget och prata om jag tappade balansen på första hindret när han slog på en tvärnit så jag trillade av. Men det sköna är att jag inte blev rädd utan bara mer bestämd på att jag ska lyckas. Dock har vi varit inne i en svacka sista veckan och jag hoppas och tror att det var pga att vi böt kraftfoder och det innehöll lite havre. Nu har han dock lugnat ner sig så att det börjar gå att jobba igen men eldprovet är på tisdag när det är hoppträning för Ragna igen. Förra veckan var han extrem och rädd för exakt allt och tvär vägrade att hoppa. Fick iaf in några fina språng på slutet när jag fick hjälp av Ragna när alla ridit klart. Nu väntar en vecka med träning för den 7/8 är det dags för dressyr tävling i Frösåker med båda hästarna som ska ridas i en LB:1 2006.

Med Khloé så rullar det på och hon blir bättre och starkare för varje dag :) Hon är en så otroligt mysig häst att ha med att göra och hon vill göra sitt bästa varje gång man tränar! Tror mycket på den här lilla damen. Idag tränade vi kondition plus en massa galoppfattningar och hoppade även lite i skogen. Det var en mycket glad häst som bockade runt med mig ;)

Nu har jag kollat runt på lite tävlingar från och med Augusti som jag hoppas på att kunna ta med båda hästarna på.

7/8 Dressyr LB:1 2006 Frösåker
14/8 Startfälttävlan Säfva ridklubb
28/8 Startfälttävlan Nynäshamn
11/9 Hopptävling Upplands bro
18/9 Fälttävlan Debutant Nyköping
1/10 Fälttävlan Debutant Åkerbo Norrköping
23/10 Hoppning Väsby Ridklubb
6/11 Hoppning Rimbo Ridklubb
18/11 Hoppning Stäket

Ev blir det en dressyr klubbtävling uppe i Rånäs den 25/8 (tror jag det var). Får se vad ekonomin tillåter :)

Får se om jag kan hålla mig till den här planen men mycket beror på vad som händer inom dem närmsta månaderna.

Nu ska jag göra lite nytta innan jag får sluta jobba för kvällen :) Lovar att uppdateringen ska bli bättre!

Kram på er!



Kommentarer:
#1: Åsa

Äntligen lite nytt att läsa! ;) Kul att det går åt rätt håll med modet! Jag håller på er!

Kram

2011-07-31 @ 23:35:39
#2: Annelie

Tack Åsa !!! Hur går det med Russin är hon något bättre? Ja det är riktigt skönt att det går åt rätt håll nu och jag hoppas bara att det fortsätter så :) Ska försöka hålla bloggen uppdaterad nu!

Kram

2011-08-02 @ 06:50:30
#3: Åsa

Svårt att säga när man bara går med henne men jag tror..... lite i allfall... :)

2011-08-02 @ 17:38:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: