anneliekeyser

2011-07-04
22:33:43

Dressyr trimning för hela slanten!!
Igår söndag vart det dressyr på banan hemma med Trippe, jobbade mycket på lösgörande arbete för att få honom att slappna av i kroppen. Vart mycket skänkelvikningar, tagen bakdel och 8- volter. Jobbade även en hel del med avsaktningar och igångsättningar i alla gångarter. Red ca 1 timme och på slutet var han så himla fin :)

Khloé fick ett lugnare pass skrittade runt Finnby så att hon bara fick röra lite på sig. Idag däremot så vart det en mysig skogstur med Jenny och Nell som sällskap. Vart både trav och galopp och även några små skutt över små stockar i skogen. Tanken var att jag skulle trava över dem men det tyckte inte lilla damen utan ville helt klart hoppa ;) Var ute ca en 1 timme och bara njöt av ridturen.

Med Trippe fortsatte gårdagens arbete med lösgörande, var lite tjafs i början då han måste hålla koll på sina tjejer som idag gick i olika hagar då Nell gick på mera bete med Khloé och Trippe går i vinter hagen då hon haft fång tidigare. Efter att ha sett till att tjejerna var på plats började han fokusera på mig och arbetet, det gick snabbare att komma till arbete i rätt trevlig form dock har jag svårt att få vänster galoppen att fungera till 100 % då det känns som hans svaga sida och han vill helst inte gå ner i form. Men det är bara att kämpa på så kommer det att funkgera till slit :)
Imorgon blir det ridhuset och trimma lite till och på onsdag blir det Näs och terräng träning för Anna Fagrell. Khloé får ta härliga skogturer den här veckan och på lördag blir det vila för hennes del då jag och Trippe åker till Enköping och gör våran debut i fälttävlan. Gissa om jag börjar bli så nervös nu!!!!

Kram på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: