anneliekeyser

2011-07-01
18:50:51

Dålig uppdatering men ska bättra mig!

Den senaste veckan har det hänt en hel del, bland annat så har Khloé flyttat hem till mig i Finnby och sen så har jag och Trippe varit på fälttävlans kurs i Enköping i 3 dagar.

Lite kort om varje häst!

Khloé har ridits ut i skogen och jag har känt igenom henne för att kolla läget vart hon står i dagsläget. Det var ju ett tag sen jag red henne sist. Hon kändes riktigt fin dock lite små tjafsig i munnen men gav med sig och vart så fin efter ett litet tag. Provade även på att rida lite ökad trav och den kändes kanon men man känner att hon är svag så nu ska vi bygga muskler och kondition i sommar så blir det tävlingsstart till sensommaren :) Nu när jag varit på kurs har hon fått några dagars vila men nu blir det dags att jobba igen. Ska ta lite bilder på henne så man kan se skillnaden från nu och om några månader.

Trippe har trimmats en hel del i dressyr inför kommande tävling, har kännts så där till och från men nu på kursen så fick vi till ridningen ch den känslan var inte helt fel ska jag säga :) Även banhoppningen har funkat bra, vi hade en lektion på terräng banan som gick mindre bra. Början av lektionen var han super fin, sen när vi trav hoppade en stenmur så slog han i rätt ordentligt och då landningen var lite i nedförs lutning så tappade vi balansen lite och jag började spänna mig pga av olyckan med Brave förra året. Men vi tog oss igenom hela lektionen och hoppade alla hinder men med stor tvekan och en hel vägringar. Kan säga att jag tappade helt å hållet suget på att tävla nästa helg. Men jag försökte tagga om till dagen efter och glömma den andra lektionen och det lyckades och han gick super bra så nu blir det tävling den 9 juli i Enköping :)

Nu får Trippe 1-2 dagars vila beroende på hur han verkar imorgon sen ska vi trimma dressyr och även få in någon terräng träning för Anna nästa vecka :)

Nu är det snart dags att åka hem från jobbet, börjar bli lite mör i kroppen då jag har suttit dubbel pass men vad gör man inte för att kunna åka och träna ;) Blir en lugn och skön kväll hemma med Patrik och hans föräldrar som är nere på besök :)

Kram på er!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: