anneliekeyser

2011-07-13
20:37:11

Dags för en uppdatering!!
Har haft på tok för mycket att göra på sista tiden, därav dålig uppdatering av bloggen.
Hänt mycket sen sist jag skrev, vi tränar för fullt och Trippe har varit iväg på sin första fälttävlans tävling i enköping den 9 juli. Framridningen till dressyren kändes riktigt fin men när vi kom in på banan så var det ju helt plötsligt något konstigt vitt lågt staket man skulle hålla sig innanför och några konstiga domare som satt i en transport ;) Kan säga som så att han vart tokspänd men jag är nöjd för det vart inga utbrott och han gjorde det han skulle göra men ville dock ha koll på alla andra än på mig.... Men i det stora hela är jag nöjd med tanke på att det är min första tävling på nästan ett år och det är hans första "normala" tävling. Till banhoppningen gick framhoppning super dock lite små tjafs i början, såsom att han skjuter ut bogarna, speciellt i höger varv och då har jag svårt att komma åt honom. Men han hoppade fint dock var det lite halt på kortsidorna och vi halkade 2ggr men igen skada skedd bortsett att han vart lite skärrad. Tyvär så gick banhoppningen ingen bra alls, första hindret hoppade han jätte fint, kom fel på andra och fick lägga en volt och sen tog han det kanon. 3:an stod jätte dumt uppe mot kortsidan där dessutom banan vart väldigt smal. Då han hoppade stort på 2:an så kom vi fel på 3:an och fick ett stopp och fick lägga en volt och sen ville han inte gå ifrån kortsidan då det stod en häst vi insläppet :( Han vart lite stressad av speakern så nu ska vi ut på en massa små tävlingar och social träna :) Min förhoppning är att vi kanske är klara för Runsten den 21 Augusti :)

Khloé går från klarhet till klarhet och känns riktigt fin, igår red vi igenom nya dressyrprogrammet för debutant 2011 och det var helt ok, några små missar men i det stora hela väldigt bra!! Idag vart det lite vila men imorgon tar vi en runda i skogen och fortsätter med vårat lösgörande arbete.

Tävlingsplanering för Trippe & Khloé.

7/8 Dressyrtävling Frösåker LB:1 2006 båda hästarna
14/8 Startfälttävlan Säfva ridklubb båda hästarna
21/8 Fälttävlan Runsten debutant klass båda hästarna ( hoppas jag)
28/8 Hopptävling Ekerö 90cm klass Trippe

Sen har jag inte planerat längre men det är iaf en början :)

Nu ska jag jobba vidare vi hörs snart igen!



Bild från tävlingen i Enköping den 9/7 2011

Kram på er!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: